Ervaringen

Ervaringen

Ook een succesvolle campagne? Deze bedrijven gingen u al voor!


Of u nu kiest voor grootschalige crossmediale campagne op radio, tv én online of liever start met een commerciële Facebookpost of bannerset, wij helpen u graag verder! Via onderstaande ervaringen leest u verschillende ervaringen van onze klanten en ontdekt u dat L1 adverteerders heeft van groot tot klein, ieder met een eigen verhaal en passende communicatiecampagne.

CortoClinics


‘’Sinds november 2023 werken we samen met L1. Deze samenwerking is gericht op het vergroten van onze naamsbekendheid. Met succes hebben we de afgelopen periode zowel online als via L1 Radio een sterke respons gezien die onze verwachtingen heeft overtroffen. Voor 2024 hebben we daarom een jaarcampagne afgenomen. Binnenkort staat er een tussentijdse evaluatie gepland om onze voortgang te bespreken en verder te optimaliseren, waarmee we onze succesvolle samenwerking met L1 willen voortzetten en versterken. Al met al blijft L1 een geweldige partner met kwaliteit, de goede sfeer én waar persoonlijk contact centraals staat.’’ 

Nanne Kort,
Chief Medical Officer

Kanalen: L1 Radio en L1 Nieuws 
Looptijd: 2023 – heden   

GaiaZOO


‘’Al bijna 10 jaar zijn we een trouwe partner van L1. Gedurende deze periode hebben we niet alleen een sterke band opgebouwd met L1 en haar mensen, maar hebben we ook gezien dat de samenwerking een grote toegevoegde waarde heeft. We concentreren ons hoofdzakelijk op radiocampagnes, wat ons de mogelijkheid biedt om onze boodschap effectief over te brengen naar een breed publiek in Limburg. We zijn zeer tevreden met de samenwerking met L1, waarbij we altijd kunnen rekenen op loyale ondersteuning en advies op maat. Zo komt het regelmatig voor dat we samen een ludieke radio-winactie verzinnen om nóg meer aandacht voor ons park te genereren.’’ 

Guus Huppertz,
Algemeen Directeur 

Kanalen: L1 Radio  
Looptijd: 2014 – heden   

Jongen Opticiens & Optometrie


‘’Onze samenwerking met L1 is relatief jong. We hebben kortgeleden samen een effectieve tv-commercial ontwikkeld die niet alleen onze zaak laat zien, maar die ook goed de focus legt op onze behandelingen. De resultaten zijn zeer positief; we hebben zelfs nieuwe klanten uit het noorden van de provincie mogen verwelkomen. Dit toont aan dat onze samenwerking met L1 ons geholpen heeft om een breder publiek te bereiken, een resultaat dat we voorheen niet voor mogelijk hielden. We zijn zeer tevreden met de impact van onze campagne en de samenwerking met L1. Door middel van prettig persoonlijk contact en eerlijk advies hebben we onze doelstellingen behaald en onze service op de kaart kunnen zetten.’’ 

Dolf Niesters,|
Algemeen Directeur 

Kanalen: L1 TV  
Looptijd: 2024 – heden   

Limburgs Museum


‘’Oorspronkelijk dateert onze samenwerking met L1 al van 30 jaar geleden. Sinds 2004 is die echter geïntensiveerd en promoten we zo goed als iedere expositie in het Limburgs Museum via L1 TV, L1 Radio én online via L1 Nieuws en social media. Door de jarenlange samenwerking zijn we bekend met de toegevoegde waarde van L1 én met het brede mediabereik dat we via hen kunnen behalen. Dat heeft er dan ook voor gezorgd dat onze bezoekersaantallen rondom de campagnes continu stijgen. Tegelijkertijd maakt L1 gebruik van ons archief met historisch beeldmateriaal in uitzendingen en nieuwsberichten en putten wij uit hun uitzendingen voor actueel materiaal. Recent is deze samenwerking nog hechter geworden, met de introductie van Ons Limburgs Museum, een online platform waar we samen met alle Limburgers bouwen aan het collectieve geheugen van de provincie.

We waarderen de professionele samenwerking met het team van L1 en in het bijzonder de media-adviseur. Deze aanpak in combinatie met eerlijk advies zorgt voor succesvolle campagnes die, waar nodig, ook tussentijds geoptimaliseerd kunnen worden.Al met al zijn we al jarenlang zeer tevreden met de samenwerking en zien we ook de toekomst met vertrouwen tegemoet.’’ 

Mariët Erica,
Manager Marketing & Communicatie

Kanalen: L1 Radio, L1 TV, L1 Nieuws en Social Media  
Looptijd: 2004 – heden 

Nederlandse Obesitas Kliniek


‘’Na prettig telefonisch contact hebben we in 2020 besloten om een samenwerking met L1 te starten. We hebben het direct goed aangepakt met campagnes in het voorjaar én in het najaar, beide met een crossmediale opzet via L1 TV, L1 Radio én online Dat is een goede keuze geweest aangezien we al snel positieve respons ontvingen en daarmee de meerwaarde van L1 bevestigd zagen worden.

Met onze campagnes proberen we bewustzijn te creëren rondom obesitas én zetten we in op de promotie van onze voorlichtingsavonden. Helaas is het nodig om dit veelvoorkomende onderwerp in Limburg onder de aandacht te brengen en via L1 hebben we de kans gekregen om mensen te informeren over de behandelmogelijkheden. Bovendien kunnen we via dit platform mensen aanmoedigen om stappen te ondernemen richting een gezonder leven.

Dankzij de samenwerking met L1 hebben we een breed publiek kunnen bereiken. De campagnes hebben ons geholpen om onze doelstellingen te realiseren en we zijn dan ook zeer tevreden met de resultaten! ’’ 

Liesbeth de Groot,
Marketing Manager 

Kanalen: L1 TV, L1 Radio en L1 Nieuws  
Looptijd: 2020 – heden   

Daniels Traprenovatie


‘’Wij zijn met L1 in contact gekomen op het OLS in Meijel in 2023. Na een leuke dag en prettig contact hebben we toen besloten om serieus na te denken over een samenwerking. Deze is er uiteindelijk gekomen en inmiddels zijn we ruim 2,5 jaar en verschillende campagnes verder.

Waar we in eerste instantie vooral hebben ingezet op het verkrijgen van meer naamsbekendheid in de provincie Limburg, zijn we later ook actiematigere campagnes gaan doen. Daarbij spelen we in op actualiteiten en seizoenen en richten we onze campagnes met behulp van het team van L1 relevant en effectief in. Dat zien we ook bevestigd worden in de positieve resultaten.

De samenwerking met L1 is bijzonder prettig. We hebben maandelijks contactmomenten om de voortgang en behoeften te bespreken en waar nodig sturen we bij of maken we nieuwe plannen.  We waarderen de proactieve benadering en de flexibiliteit van L1, waarbij hun inzet heeft bijgedragen aan de succesvolle campagnes. We zijn enthousiast over de mogelijkheden voor de toekomst en vertrouwen erop dat L1 ons blijft ondersteunen bij het bereiken van onze doelen.’’

Jeroen Daniels,
Algemeen Directeur

Kanalen: L1 Radio en  L1 Nieuws  
Looptijd: 2023 – heden   

MOOI Kliniek Maastricht

 

"In 2023 zijn we begonnen met een campagne bij L1. We hebben in eerste instantie ingezet op een campagne via L1 Radio en bannering op L1 Nieuws waarbij we met name meer bezoekers naar onze website wilden realiseren. Dankzij prettige communicatie en eerlijk advies hebben we een succesvolle campagne gerealiseerd en zagen we al snel positieve signalen. Zo nam het aantal bezoekers op de website toe en belangrijker nog, we zagen direct groei in het aantal patiënten dat we mochten verwelkomen.

Prijzenswaardig is het contact met L1 dat altijd prettig én efficiënt verloopt. We zijn zeer tevreden met de samenwerking in z’n geheel én met de impact van onze campagnes. Dankzij L1 hebben we een campagne kunnen ontwikkelen die onze zichtbaarheid en bekendheid heeft vergroot."

Lonneke van der Hulst,
Directeur

Kanalen: L1 Radio en L1 Nieuws
Looptijd: 2023 – heden   

Theater aan het Vrijthof


“Van Les Misérables tot shows als Titanic en Grease, sinds 2012 zetten wij diverse producties via de kanalen van L1 in de spotlights. Onze communicatiedoelstellingen liggen dan ook met name bij het vergaren van bekendheid voor de shows die bij ons spelen en het boosten van de kaartverkoop wanneer nodig.

L1 is voor ons dan ook een belangrijke partner in de mediamix, niet in de eerste plaats vanwege het uitgebreide assortiment aan mediakanalen. Via L1 Radio, L1 TV en online via L1 Nieuws weten we al jaren onze doelgroep te bereiken en onze shows onder de aandacht te brengen bij het Limburgse publiek. Een prettige bijkomstigheid is dat onze doelgroep en die van L1 nagenoeg overeenkomen, met name door de spreiding van noord tot zuid die L1 binnen Limburg kan bieden. Bovendien zorgt de professionele houding en kwalitatief advies van de media-adviseurs ervoor dat onze samenwerking al zo lang bestaat.”
 

Gaby van Wegberg
Manager Marketing & PR

Kanalen: L1 TV, L1 Radio en online L1 Nieuws 
Looptijd: 2012 t/m heden
 

Vivantes Ouderenzorg


“Als ouderenzorgorganisatie hebben we net als veel andere organisaties op dit moment een uitdaging in het werven van goed personeel, dat past bij onze visie op zorg. Wij maken gebruik van het multimediale aanbod van L1 omdat het bij uitstek een manier is om de ondersteuning die wij leveren aan ouderen én de carrièrekansen die we bieden bij een brede doelgroep van Limburgers onder de aandacht te brengen.
Door gebruik te maken van de verschillende mediakanalen die L1 biedt, bereiken we niet alleen de mensen die op zoek zijn naar een baan, maar kunnen we Vivantes ook bekend maken bij een grote groep inwoners in de eigen regio. Mede daarom zetten we onze campagne ook in rondom specifieke momenten en evenementen zoals carnaval, het OLS en Oktoberfeest Sittard.”

Mark Mies
Manager Communicatie en IT

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online L1 Nieuws
Looptijd: 2023 – heden  
 

Podotherapie Hermanns


“Toen onze samenwerking met L1 in 2020 begon, waren we vooral op zoek naar meer naamsbekendheid. We wilden graag laten zien dat we een hecht familiebedrijf zijn, dat trots is op z’n Limburgse roots. Om deze reden hebben wij dan ook contact gezocht met L1, een bedrijf dat deze kernwaarden voor ons gevoel in het DNA heeft zitten. De klik met de mensen van L1 was er dan ook direct en inmiddels, ruim drie jaar later, kunnen we wel zeggen dat onze samenwerking z’n vruchten heeft afgeworpen. Waar we in 2020 begonnen met een naamsbekendheidcampagne via L1 Radio en L1 Nieuws, hebben we L1 inmiddels een grootschalige campagne toevertrouwd.

Mede dankzij de uitgebreide service van L1 is het aantal mensen dat ons in Limburg weet te vinden fors toegenomen, iets dat heeft geresulteerd in een uitbreiding van 45 naar 75 Limburgse vestigingen. De samenwerking met L1 ervaren wij dan ook als professioneel en zeker ook gezellig!”

René Hermanns, General Manager

Kanalen: L1 Radio, online L1 Nieuws
Looptijd: 2020  – heden  
 

Bosmans Machines


“Graag wilden wij verder werken aan onze naamsbekendheid in Limburg en daarmee tevens onze ‘verkoop en verhuur-tak’ meer op de kaart zetten. Zodoende kwamen we in contact met L1. Één van onze USP’s is dat we bij Bosmans Machines altijd snel uit voorraad kunnen leveren zonder lange levertijden. In gesprek met de media-adviseur van L1 en een productiepartij kwamen we tot de slogan: “niet zeveren, snel leveren!” Een gimmick met een humoristisch, Limburgs randje, dat volledig past bij ons bedrijf. We zijn deze gaan gebruiken in onze nieuw ontwikkelde radio en tv-commercials die we hebben ingezet via L1 Radio en L1 TV.

Daarnaast hebben we dit ook doorvertaalt naar online-uitingen zoals banners en pre-rolls die we inzetten op de platformen van L1 Nieuws. Het feit dat we de slogan steeds vaker terug horen van klanten, geeft aan dat L1 de juiste partij is om onze naamsbekendheid in Limburg uit te bouwen. We zijn dan ook erg tevreden onze kwalitatief krachtige multimediale campagne én de samenwerking met L1.”

Sjors Bosmans
Directeur/Eigenaar

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online L1 Nieuws
Looptijd: 2022 – heden 

Durlinger Schoenmode


“Durlinger is van origine een Limburgs schoenbedrijf met zuidelijke trots. Niet voor niets werken we al een aantal jaren met L1 samen, omdat we enerzijds een interessante match in verzorgingsgebied hebben en anderzijds in doelgroepen. Via de kanalen van L1 weten we onze huidige en potentiële klant simpelweg goed te bereiken. We wisselen onze voor- en najaarscampagnes af met actiematige communicatie via L1 TV, L1 Radio en via de online kanalen van L1 Nieuws. Hierin staat onze pay-off ‘blije voeten, blije mensen’ centraal.

Daarnaast zetten we via de kanalen van L1 ook specifieke schoenmerken zoals Rieker nader in de markt. Aangezien we ook een groot aantal winkels hebben in Brabant is het handig dat we via L1 ook op Omroep Brabant kunnen adverteren, de ontzorging daarin werkt erg prettig. Vanzelfsprekend ligt in al onze campagnes de focus op het trekken van bezoekers naar onze verschillende vestigingen. We merken dat de verschillende campagnes via L1 en Omroep Brabant daar absoluut aan bijdragen.”

Loes Sieben
Communicatie Manager

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online L1 Nieuws 
Looptijd: 2021 – heden 

Refill Coffee Service


“De zakelijke Limburgse markt’, dát is de doelgroep die wij als Refill Coffee Service graag wil bereiken. Om die specifieke groep aan te spreken hebben we samen met L1 gekeken naar twee aspecten, namelijk de manier waarop we gaan communiceren én waar we onze boodschap gaan verspreiden. We hebben een leuke samenwerking met Huub Stapel voor ons familiebedrijf. Zo blijven we dicht bij onze Limburgse roots en zetten we in op een vriendelijke en professionele toon die past bij onze doelgroep.

Het advies van Media-Adviseur Rob Goossens om de communicatiemiddelen af te stemmen op onze specifieke doelgroep heeft dan ook geleid tot een campagne waarbij we zakelijk Limburg bereiken op de plek waar zij zich bevindt. Zo hebben we onze boodschap in de ochtendspits uitgerold via L1 Radio op het moment dat het gros van onze doelgroep in de auto zit, gecombineerd met online pre-rolls die de doelgroep door de dag heen bedienen op het moment dat zij het Limburgse nieuws volgen. Die combinatie zorgt voor een effectieve communicatiecampagne die inmiddels al de nodige naamsbekendheid heeft opgeleverd en waar we dan ook erg tevreden over zijn.”

Froukje Janssen
Eigenaar

Kanalen: L1 Radio en Online L1 Nieuws 
Looptijd: 2022 – heden 

Toneelgroep Maastricht


“Onze samenwerking met L1 is met name ingestoken op het aankondigen van nieuwe toneel- en musicalproducties en het stimuleren van kaartverkoop voor deze producties. Onze voorstellingen zijn in heel Nederland te zien. In Limburg spelen we in alle Limburgse theaters, daarnaast presenteren we een keer per jaar een locatieproductie in onze provincie. Die doelgroep weten we via de diverse kanalen van L1 goed te bereiken en aan te spreken.
Daarbij komt dat de kernwaarden van Toneelgroep Maastricht en L1 wat ons betreft een goede match vormen. L1 geeft als cultuurdrager van de provincie Limburg regelmatig redactionele aandacht aan een groot scala aan culturele evenementen of activiteiten. Het is voor ons duidelijk dat L1 de Limburgse cultuur in zijn hart heeft gesloten. Dat imago, in combinatie met het grote bereik in Limburg, zorgt ervoor dat wij erg tevreden zijn over de jarenlange samenwerking met L1.”

Joyce Lenssen
Communicatie & Pers

Kanalen: Online L1 Nieuws
Looptijd: 2022 – heden 

Van der Biesen Travel


“Onze samenwerking met L1 loopt nu al bijna 10 jaar en in deze 10 jaar worden we telkens verrast door de goede resultaten. We maken voor onze campagne gebruik van alle media-opties die L1 te bieden heeft op radio, tv en online. Juist die unieke combinatie maakt L1 een krachtige samenwerkingspartij.

Daarnaast zetten we onze campagne ook in rond specifieke uitzendingen zoals Carnaval en het OLS. Dit zorgt niet alleen voor veel nieuwe leads, maar we zien ook steeds vaker oude bekenden terugkomen. Onze doelstellingen voor onze campagnes worden dan ook zeker behaald.”

Jo Vleugels
Directeur

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online L1 Nieuws
Looptijd: 2012 – heden 

Wealer


“De afgelopen jaren hebben wij een nauwe samenwerking ontwikkeld met L1. Mede door deze intensieve samenwerking hebben we een commerciële impuls kunnen geven aan onze activiteiten. Op advies van media-adviseur Wim Buck hebben we diverse crossmediale campagnes ontwikkeld, maar vliegen we sommige communicatie-uitdagingen ook enkel aan via L1 Radio. Daarnaast adverteren we sinds 3 jaar rondom carnaval om zo nog betere resultaten te bereiken.
 
Eén van de laatste grote projecten die we samen met L1 hebben opgepakt is het in de markt zetten van ons submerk Carvitaal. Door vooral in te zetten op het creëren van naamsbekendheid is Carvitaal inmiddels een bekend bedrijf in heel Limburg. 
Kortom: de samenwerking met L1 heeft ons bedrijf in vele opzichten verder geholpen.”

Marc van der Linden
Directeur (DGA)

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online L1 Nieuws
Looptijd: 2012 – heden 

Tuincentrum Daniëls


“Wij werken inmiddels al 6 jaren prettig samen met L1, om ieder seizoen via L1 Radio en L1 TV ons aanbod onder de aandacht te brengen. Dat gebeurt inmiddels ook online via het nieuwsplatform L1 Nieuws. Sinds 2021 hebben we met onze buren van Tuincentrum Schmitz een gezamenlijke campagne op L1 TV en L1 Radio en bundelen daarin onze krachten als tuincentra, om Limburg te laten zien en horen dat we echt een uitje zijn en niet zomaar alleen een plek voor een snel bezoekje.”
“De insteek op die beleving betaalt zich inmiddels ook terug; onze kerstshow werd in 2020 niet voor niets uitgeroepen tot de beste kerstshow van Nederland! In de loop van de samenwerking hebben wij een enorme groei doorgemaakt en zien we dat het aantal bezoekers uit gebieden die verder liggen dan ons directe verzorgingsgebied flink is gestegen. Al vele jaren kunnen we dus spreken van een zeer succesvolle samenwerking met L1, die wij dan ook zeker willen voortzetten.”

Anne Daniëls
Directrice Tuincentrum Daniëls

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online L1 Nieuws
Looptijd: 2018 – heden 
 

Castelijn Mode


“Wat begon met koude acquisitie is uitgegroeid tot een hele warme band tussen L1 en de gehele familie Castelijn. Door het winnen van de jubileumactie van L1 (75 gratis radiospots) hebben we een gratis radiocampagne aan onze jaarcampagne toegevoegd. Hierdoor hebben we gebruik kunnen maken van alle advertentiekanalen van L1 en zodoende een crossmediale campagne kunnen voeren, om onze collectie te presenteren aan de verschillende doelgroepen van L1. Door de zeer goede online resultaten en de vele nieuwe gezichten die wij in onze zaak mogen ontvangen kunnen we stellen dat onze campagnedoelstelling zeker bereikt is.“

Geert-Jan Castelijn
Eigenaar Castelijn Mode Beek

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online L1 Nieuws
Looptijd: 2018 – heden 
 

Venetian Blinds


“Wij presenteren onze producten, rolluiken en zonweringen, inmiddels al 12 jaar via de kanalen van L1. Hierdoor mogen we ons tot de vaste klantrelaties van de Limburgse omroep rekenen. Op L1 Radio draait al een lange tijd onze campagne, die ons vele nieuwe klanten heeft gebracht. De goed beluisterde radiozender met de juiste doelgroep zorgt voor veel reacties en opdrachten. Dit geeft ons het vertrouwen om de samenwerking te blijven voortzetten.” “Met onze campagne willen we kwalitatieve producten aan de markt presenteren. Wij zijn dan ook niet voor niets de Luxaflex Gallery Dealer van 2020-2021! In de loop van de samenwerking hebben wij een enorme groei doorgemaakt. Niet alleen qua verkoop maar ook binnen de organisatie is veel veranderd. Inmiddels is de 4e generatie werkzaam binnen het bedrijf, we zijn immers een echt familiebedrijf. Onze slogan ‘Als kwaliteit uw keuze bepaalt!’ is naar ons idee ook erg van toepassing op de samenwerking met L1!”

Ruud Dautzenberg
Directeur/ Eigenaar Venetian Blinds

Kanalen: L1 Radio
Looptijd: 2014 - heden
 

Rousseau Chocolade 


"Al sinds 2014 werken we prettig samen met L1. Na een tijd waarin we geen reclame maakten, heeft de media-adviseur van L1 ons meer verdieping en inzicht gegeven over de (vernieuwde) advertentiemogelijkheden bij L1 en L1 Nieuws. Hierover waren we positief verrast en besloten daarop een crossmediale campagne te ontwikkelen die we op diverse kanalen van L1 breed weg kunnen zetten. Het doel van onze campagne is om meer naams- en productbekendheid te krijgen, wat we nu realiseren door middel van radiocommercials, online bannering, invulling van de exclusieve web- en appvertorial posities op L1 Nieuws en het beschikbaar stellen van prijzen voor winacties op L1 Radio of het spelprogramma Kwizzele".
"Al vele jaren kunnen we terugblikken op zeer succesvolle campagnes in samenwerking met L1 en zijn dan ook zeer tevreden over het advies dat we telkens krijgen om onze campagnes te versterken".


Guido Rousseau en Paul Diepstraten
Directie Rousseau Chocolade


Kanalen: L1 Radio, online L1 Nieuws
Looptijd: 2014 – heden  
 

Elaisa Energetic Wellness


"In samenwerking met L1 hebben wij al vele mooie crossmediale campagnes ontwikkeld om onze wellness mogelijkheden vlak over de grens in België aan de Nederlandse Limburgers te presenteren. Onze imagovideo is uitgezonden op L1 TV, ondersteund met audioreclame via L1 Radio. Daarnaast hebben we op aanraden van de media-adviseur van L1 ook enkele onlinecampagnes gedaan zoals de unieke web- en appvertorial posities op L1 Nieuws, online banners en actiematige uitingen op de Facebookkanalen van L1 en L1 Nieuws. Het aantal bezoekers vanuit Nederlands Limburg neemt sterk toe, waardoor we niet anders kunnen concluderen dan dat de campagne werkt. Door het grote bereik van de verschillende platformen van L1 kunnen we voortdurend bouwen aan ons imago en krijgen we een steeds groter bereik. Gecombineerd met het prettige contact zijn we erg blij met deze samenwerking en hopen we dat dat de komende jaren verder kan worden uitgebouwd".


Jean-Luc Kumpen
Eigenaar Elaisa Energetic Wellness


Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online L1 Nieuws 
Looptijd: 2020  – heden  
 

Retailpark Sittard-Geleen


‘’Voorheen liep onze samenwerking met L1 via een reclamebureau, maar sinds 2021 hebben wij rechtstreeks contact gelegd en hebben zij ons hier volledig in ontzorgt. Sindsdien hebben we al meerdere succesvolle radiocommercials ontwikkeld waarmee we alle bedrijven op het Retailpark onder de aandacht brengen. Het doel van onze campagne via L1 Radio is dan ook het constant hoorbaar zijn binnen de provincie. We willen met onze radiocommercials onze USP’s kenbaar maken bij de Limburgers. Onze campagne via L1 Radio zorgt voor een vergroting van onze naamsbekendheid waardoor we steeds meer nieuwe klanten mogen ontvangen. De samenwerking met L1 werpt dus absoluut z'n vruchten af!’’ 

Bas van Aubel, Aubel Coenen slapen 
Simone van Waterschoot, Intratuin Geleen 

Kanalen: L1 Radio  
Looptijd: 2021 – heden