Ervaringen

Ervaringen

Ook een succesvolle campagne? Deze bedrijven gingen u al voor!


Of u nu kiest voor grootschalige crossmediale campagne op radio, tv én online of liever start met een commerciële Facebookpost of bannerset, wij helpen u graag verder! Via onderstaande ervaringen leest u verschillende ervaringen van onze klanten en ontdekt u dat L1 adverteerders heeft van groot tot klein, ieder met een eigen verhaal en passende communicatiecampagne.

Retailpark Sittard-Geleen


‘’Voorheen liep onze samenwerking met L1 via een reclamebureau, maar sinds 2021 hebben wij rechtstreeks contact gelegd en hebben zij ons hier volledig in ontzorgt. Sindsdien hebben we al meerdere succesvolle radiocommercials ontwikkeld waarmee we alle bedrijven op het Retailpark onder de aandacht brengen. Het doel van onze campagne via L1 Radio is dan ook het constant hoorbaar zijn binnen de provincie. We willen met onze radiocommercials onze USP’s kenbaar maken bij de Limburgers. Onze campagne via L1 Radio zorgt voor een vergroting van onze naamsbekendheid waardoor we steeds meer nieuwe klanten mogen ontvangen. De samenwerking met L1 werpt dus absoluut z'n vruchten af!’’ 

Bas van Aubel, Aubel Coenen slapen 
Simone van Waterschoot, Intratuin Geleen 

Kanalen: L1 Radio  
Looptijd: 2021 – heden   
 

Elaisa Energetic Wellness


"In samenwerking met L1 hebben wij al vele mooie crossmediale campagnes ontwikkeld om onze wellness mogelijkheden vlak over de grens in België aan de Nederlandse Limburgers te presenteren. Onze imagovideo is uitgezonden op L1 TV, ondersteund met audioreclame via L1 Radio. Daarnaast hebben we op aanraden van de media-adviseur van L1 ook enkele onlinecampagnes gedaan zoals de unieke web- en appvertorial posities op 1Limburg, online banners en actiematige uitingen op de Facebookkanalen van L1 en 1Limburg. Het aantal bezoekers vanuit Nederlands Limburg neemt sterk toe, waardoor we niet anders kunnen concluderen dan dat de campagne werkt. Door het grote bereik van de verschillende platformen van L1 kunnen we voortdurend bouwen aan ons imago en krijgen we een steeds groter bereik. Gecombineerd met het prettige contact zijn we erg blij met deze samenwerking en hopen we dat dat de komende jaren verder kan worden uitgebouwd".


Jean-Luc Kumpen
Eigenaar Elaisa Energetic Wellness


Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online 1Limburg 
Looptijd: 2020  – heden  
 

Rousseau Chocolade 


"Al sinds 2014 werken we prettig samen met L1. Na een tijd waarin we geen reclame maakten, heeft de media-adviseur van L1 ons meer verdieping en inzicht gegeven over de (vernieuwde) advertentiemogelijkheden bij L1 en 1Limburg. Hierover waren we positief verrast en besloten daarop een crossmediale campagne te ontwikkelen die we op diverse kanalen van L1 breed weg kunnen zetten. Het doel van onze campagne is om meer naams- en productbekendheid te krijgen, wat we nu realiseren door middel van radiocommercials, online bannering, invulling van de exclusieve web- en appvertorial posities op 1Limburg en het beschikbaar stellen van prijzen voor winacties op L1 Radio of het spelprogramma Kwizzele".
"Al vele jaren kunnen we terugblikken op zeer succesvolle campagnes in samenwerking met L1 en zijn dan ook zeer tevreden over het advies dat we telkens krijgen om onze campagnes te versterken".


Guido Rousseau en Paul Diepstraten
Directie Rousseau Chocolade


Kanalen: L1 Radio, online 1Limburg
Looptijd: 2014 – heden  
 

BijSTOX


“In samenwerking met L1 hebben we in 2021 een mooie crossmediale campagne ontwikkeld die we met de diverse kanalen van L1 ook nog eens breed hebben kunnen wegzetten. Door in te zetten op het thema ‘Groen Geluk’ hebben we de kans gekregen om verschillende communicatiebehoeften te lanceren, zowel via L1 TV en L1 Radio als ook via het online platform 1Limburg. Zo hebben we samen met L1 campagnes ontwikkeld rondom Moederdag en Kerstmis, maar hebben we bovenal snel kunnen schakelen over onze bel & bestel-service ten tijde van de coronacrisis.“

Peter Stox, Eigenaar

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online 1Limburg
Looptijd: 2020 – heden  
 

Bakkerij Voncken


“De decembermaand is voor ons structureel een maand waarin we de grootste communicatiebehoefte hebben. Naast de traditioneel drukke feestdagen openden we in 2020 ook nog eens drie extra vestigingen waardoor onze communicatiebehoefte alleen maar steeg. Na een gesprek met een media-adviseur van L1 hebben we besloten om te adverteren via L1 Radio en online. We hebben op advies van L1 vier verschillende korte radio-spots ontwikkeld, één per communicatieboodschap. Achteraf zijn we blij verrast met het resultaat, want we hebben onze communicatiedoelstellingen ruimschoots behaald én we hebben ondanks de coronaperiode een verhoogde conversie gerealiseerd.” Ook de bannercampagne bleek een schot in de roos. Een prachtige campagne met heel veel kliks op onze eigen website.

Frans Voncken, directeur/eigenaar Bakkerij Voncken

Kanalen: L1 Radio, online 1Limburg en sponsoring 
Looptijd: 2015 – heden  
 

Podotherapie Hermanns


“Met meer dan 58 vestigingen zijn we in bijna iedere gemeente te vinden. Toch merkten we dat er op het gebied van naamsbekendheid nog veel te halen viel voor ons. Maar hoe vertaal je zo'n lokaal concept naar een provincie brede campagne?"

"Daar hadden we moeite mee. We waren daarom ook erg positief verrast toen een van de media-adviseurs van L1 met zijn marketingteam een hyperlokaal concept met een provincie brede inzet voor ons had bedacht én uitgewerkt. Het plan sloot perfect aan bij onze gedachtegang en doelstellingen. Inmiddels hebben we een erg succesvolle campagne achter de rug die onze naamsbekendheid flink heeft berbeterd, niet in de laatste plaats vanwege de proactieve en professionele houding van L1.“

René Hermanns, General Manager

Kanalen: L1 Radio, online 1Limburg 
Looptijd: 2020  – heden  
 

ZON fruit & vegetables B.V.


“Het doel van onze campagne is om ons platform VanEigenBodem.nl in Limburg onder de aandacht te brengen als hét platform waar men alles kan vinden over lokaal geteelde producten en in het bijzonder welke lekkere recepten daarmee te maken zijn. De samenwerking tussen royal ZON en L1 was voor ons een natuurlijke match. L1 is een bedrijf met liefde voor de regio en dat geldt eigenlijk ook voor ons en voor onze telers. Dat in combinatie met het grote bereik van L1 heeft ons doen besluiten om een
samenwerking te starten. Meer Limburgs en Van Eigen Bodem dan deze combinatie wordt het niet!”

“Onze algemene radiospot vertelt het overkoepelende verhaal, terwijl via reminderspots op L1 Radio en via specifieke themabanners én pre-rolls op de 1Limburg website en app drie specifieke groenten worden uitgelicht. Zo ontstaat er een complete campagne die én aandacht vraagt voor de lokale telers maar ook inspeelt op drie specifieke Limburgse groenten en de lekkere recepten die daarmee bereid kunnen worden. En dat allemaal van Limburgse bodem! De kracht van deze campagne zit ‘m in de 360-graden invulling, waarbij de consument op meerdere kijk- en luistermomenten
wordt bereikt en zodoende zorgt voor herkenbaarheid. Daar zijn we blij mee!“

Linda Naus
Manager Marketing en Innovaties

Kanalen: L1 Radio, online 1Limburg 
Looptijd: september t/m november 2021
 

Venetian Blinds


“Wij presenteren onze producten, rolluiken en zonweringen, inmiddels al 12 jaar via de kanalen van L1. Hierdoor mogen we ons tot de vaste klantrelaties van de Limburgse omroep rekenen. Op L1 Radio draait al een lange tijd onze campagne, die ons vele nieuwe klanten heeft gebracht. De goed beluisterde radiozender met de juiste doelgroep zorgt voor veel reacties en opdrachten. Dit geeft ons het vertrouwen om de samenwerking te blijven voortzetten.” “Met onze campagne willen we kwalitatieve producten aan de markt presenteren. Wij zijn dan ook niet voor niets de Luxaflex Gallery Dealer van 2020-2021! In de loop van de samenwerking hebben wij een enorme groei doorgemaakt. Niet alleen qua verkoop maar ook binnen de organisatie is veel veranderd. Inmiddels is de 4e generatie werkzaam binnen het bedrijf, we zijn immers een echt familiebedrijf. Onze slogan ‘Als kwaliteit uw keuze bepaalt!’ is naar ons idee ook erg van toepassing op de samenwerking met L1!”

Ruud Dautzenberg
Directeur/ Eigenaar Venetian Blinds

Kanalen: L1 Radio
Looptijd: 2014 - heden
 

Volvo Rutten 


“De Volvo Rutten Groep bestaat, met drie vestigingen in de regio Noord- en Midden-Limburg en Noordoost-Brabant, uit gespecialiseerde bedrijven op het gebied van (auto)mobiliteit. Wij zijn vooruitstrevend met de nieuwe autotypen zoals hybride en E-motive. Sinds 2015 werken we samen met L1, maar eigenlijk pas vanaf 2021 intensief. Persoonlijk contact en uitgebreide uitleg hebben hiertoe bijgedragen. Het doel van onze campagne, die we zowel op 1Limburg als ook op L1 Radio hebben weggezet, was om de nieuwe vestiging in Echt te positioneren in combinatie met de vestigingen in Noord-Limburg. Wij hebben vertrouwen in de goede adviezen van de media-adviseur en zijn zeer tevreden met de campagnes bij L1. Onze radiocampagnes in combinatie met online bannering hebben bijgedragen aan succesvolle campagnes.”

Joep van Goethem
Vestigingsmanager Echt

Kanalen: L1 Radio en online 1Limburg 
Looptijd: 2021 - 2022
 

Castelijn Mode


“Wat begon met koude acquisitie is uitgegroeid tot een hele warme band tussen L1 en de gehele familie Castelijn. Door het winnen van de jubileumactie van L1 (75 gratis radiospots) hebben we een gratis radiocampagne aan onze jaarcampagne toegevoegd. Hierdoor hebben we gebruik kunnen maken van alle advertentiekanalen van L1 en zodoende een crossmediale campagne kunnen voeren, om onze collectie te presenteren aan de verschillende doelgroepen van L1. Door de zeer goede online resultaten en de vele nieuwe gezichten die wij in onze zaak mogen ontvangen kunnen we stellen dat onze campagnedoelstelling zeker bereikt is.“

Geert-Jan Castelijn
Eigenaar Castelijn Mode Beek

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online 1Limburg 
Looptijd: 2018 – heden 
 

Tuincentrum Daniëls


“Wij werken inmiddels al 6 jaar prettig samen met L1, om ieder seizoen via L1 Radio en L1 TV ons aanbod onder de aandacht te brengen. Dat gebeurt inmiddels ook online via het nieuwsplatform 1Limburg. Sinds 2021 hebben we met onze buren van Tuincentrum Schmitz een gezamenlijke campagne op L1 TV en L1 Radio en bundelen daarin onze krachten als tuincentra, om Limburg te laten zien en horen dat we echt een uitje zijn en niet zomaar alleen een plek voor een snel bezoekje.”
“De insteek op die beleving betaalt zich inmiddels ook terug; onze kerstshow werd in 2020 niet voor niets uitgeroepen tot de beste kerstshow van Nederland! In de loop van de samenwerking hebben wij een enorme groei doorgemaakt en zien we dat het aantal bezoekers uit gebieden die verder liggen dan ons directe verzorgingsgebied flink is gestegen. Al vele jaren kunnen we dus spreken van een zeer succesvolle samenwerking met L1, die wij dan ook zeker willen voortzetten.”

Anne Daniëls
Directrice Tuincentrum Daniëls

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online 1Limburg 
Looptijd: 2018 – heden 
 

Wealer


“De afgelopen jaren hebben wij een nauwe samenwerking ontwikkeld met L1. Mede door deze intensieve samenwerking hebben we een commerciële impuls kunnen geven aan onze activiteiten. Op advies van media-adviseur Wim Buck hebben we diverse crossmediale campagnes ontwikkeld, maar vliegen we sommige communicatie-uitdagingen ook enkel aan via L1 Radio. Daarnaast adverteren we sinds 3 jaar rondom carnaval om zo nog betere resultaten te bereiken.
 
Eén van de laatste grote projecten die we samen met L1 hebben opgepakt is het in de markt zetten van ons submerk Carvitaal. Door vooral in te zetten op het creëren van naamsbekendheid is Carvitaal inmiddels een bekend bedrijf in heel Limburg. 
Kortom: de samenwerking met L1 heeft ons bedrijf in vele opzichten verder geholpen.”

Marc van der Linden
Directeur (DGA)

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online 1Limburg 
Looptijd: 2012 – heden 

Van der Biesen Travel


“Onze samenwerking met L1 loopt nu al bijna 10 jaar en in deze 10 jaar worden we telkens verrast door de goede resultaten. We maken voor onze campagne gebruik van alle media-opties die L1 te bieden heeft op radio, tv en online. Juist die unieke combinatie maakt L1 een krachtige samenwerkingspartij.

Daarnaast zetten we onze campagne ook in rond specifieke uitzendingen zoals Carnaval en het OLS. Dit zorgt niet alleen voor veel nieuwe leads, maar we zien ook steeds vaker oude bekenden terugkomen. Onze doelstellingen voor onze campagnes worden dan ook zeker behaald.”

Jo Vleugels
Directeur

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online 1Limburg 
Looptijd: 2012 – heden 

Durlinger Schoenmode


“Durlinger is van origine een Limburgs schoenbedrijf met zuidelijke trots. Niet voor niets werken we al een aantal jaren met L1 samen, omdat we enerzijds een interessante match in verzorgingsgebied hebben en anderzijds in doelgroepen. Via de kanalen van L1 weten we onze huidige en potentiële klant simpelweg goed te bereiken. We wisselen onze voor- en najaarscampagnes af met actiematige communicatie via L1 TV, L1 Radio en via de online kanalen van 1Limburg. Hierin staat onze pay-off ‘blije voeten, blije mensen’ centraal.

Daarnaast zetten we via de kanalen van L1 ook specifieke schoenmerken zoals Rieker nader in de markt. Aangezien we ook een groot aantal winkels hebben in Brabant is het handig dat we via L1 ook op Omroep Brabant kunnen adverteren, de ontzorging daarin werkt erg prettig. Vanzelfsprekend ligt in al onze campagnes de focus op het trekken van bezoekers naar onze verschillende vestigingen. We merken dat de verschillende campagnes via L1 en Omroep Brabant daar absoluut aan bijdragen.”

Loes Sieben
Communicatie Manager

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online 1Limburg 
Looptijd: 2021 – heden 

Bosmans Machines


“Graag wilden wij verder werken aan onze naamsbekendheid in Limburg en daarmee tevens onze ‘verkoop en verhuur-tak’ meer op de kaart zetten. Zodoende kwamen we in contact met L1. Één van onze USP’s is dat we bij Bosmans Machines altijd snel uit voorraad kunnen leveren zonder lange levertijden. In gesprek met de media-adviseur van L1 en een productiepartij kwamen we tot de slogan: “niet zeveren, snel leveren!” Een gimmick met een humoristisch, Limburgs randje, dat volledig past bij ons bedrijf. We zijn deze gaan gebruiken in onze nieuw ontwikkelde radio en tv-commercials die we hebben ingezet via L1 Radio en L1 TV.

Daarnaast hebben we dit ook doorvertaalt naar online-uitingen zoals banners en pre-rolls die we inzetten op de platformen van 1Limburg. Het feit dat we de slogan steeds vaker terug horen van klanten, geeft aan dat L1 de juiste partij is om onze naamsbekendheid in Limburg uit te bouwen. We zijn dan ook erg tevreden onze kwalitatief krachtige multimediale campagne én de samenwerking met L1.”

Sjors Bosmans
Directeur/Eigenaar

Kanalen: L1 TV, L1 Radio, online 1Limburg 
Looptijd: 2022 – heden